Verzendbeleid

Extense ("wij" en "ons") is de exploitant van (https://extense.be) ("Website"). Door een bestelling te plaatsen via deze Website gaat u akkoord met de onderstaande voorwaarden. Deze worden verstrekt om ervoor te zorgen dat beide partijen zich bewust zijn van en akkoord gaan met deze regeling om wederzijds onze service te beschermen en verwachtingen te stellen.


1. Algemeen

Onder voorbehoud van beschikbaarheid van de voorraad. Wij proberen de voorraad op onze website zo nauwkeurig mogelijk bij te houden, maar van tijd tot tijd kan er een afwijking in de voorraad zijn, waardoor wij niet in staat zijn om alle artikelen te leveren op het moment van aankoop. In dit geval zullen wij de beschikbare producten aan u leveren, en contact met u opnemen over of u liever wacht tot het nabestelde artikel weer op voorraad is, of dat u liever een terugbetaling wilt.


2. Verzendkosten

Verzendkosten worden berekend tijdens het afrekenen op basis van gewicht, afmetingen en bestemming van de artikelen in de bestelling. Betaling voor verzending zal worden verzameld met de aankoop.

Deze prijs zal de definitieve prijs zijn voor de verzendkosten naar de klant.


3. Retourneren

3.1 Retour als gevolg van verandering van mening

Extense accepteert graag retourzendingen als gevolg van verandering van mening, zolang een verzoek tot retourzending binnen 30 dagen na ontvangst van het artikel door ons ontvangen is en het artikel in de oorspronkelijke verpakking, ongebruikt en in verkoopbare staat aan ons geretourneerd wordt.

Retourzending zal worden betaald op kosten van de klant en zal worden gevraagd om hun eigen scheepvaart te regelen.
Zodra retourzendingen zijn ontvangen en geaccepteerd, zullen terugbetalingen worden verwerkt als tegoed voor een toekomstige aankoop. We zullen u via e-mail op de hoogte brengen zodra dit is voltooid.
(Extense) zal de waarde van de geretourneerde goederen terugbetalen, maar zal NIET de waarde van de eventueel betaalde verzendkosten terugbetalen.


3.2 Garantie-retouren

Extense zal geldige garantieclaims honoreren, mits een claim binnen 90 dagen na ontvangst van de artikelen ingediend wordt.

Klanten dienen de retourzending vooraf te betalen, maar wij zullen u terugbetalen wanneer de garantieclaim succesvol is.

Na ontvangst van de artikelen voor een garantieclaim, kunt u verwachten dat Extense uw garantieclaim binnen 7 dagen verwerkt.

Zodra de garantieclaim bevestigd is, krijgt u de keuze tussen:

(a) terugbetaling naar uw betalingsmethode

(b) een terugbetaling in winkeltegoed

(c) een vervangend artikel naar u opgestuurd (indien voorradig)


4. 4. Leveringsvoorwaarden

4.1 Transittijd Binnenland

In het algemeen zijn binnenlandse zendingen 2 - 7 dagen onderweg.


4.2 Transittijd Internationaal

Over het algemeen zijn internationaal verzonden bestellingen 4 - 22 dagen onderweg. Dit varieert sterk afhankelijk van de koerier die u heeft gekozen. Wij kunnen een meer specifieke schatting geven wanneer u uw koerier kiest bij het afrekenen.


4.4 Wijziging van afleveradres

Bestellingen geplaatst voor 04 PM - SGT (UTC+08) worden dezelfde dag verzonden, anders binnen de volgende werkdag.

Ons magazijn werkt van maandag tot en met vrijdag tijdens de standaard kantooruren, behalve op nationale feestdagen, waarop het magazijn gesloten zal zijn. In deze gevallen nemen wij maatregelen om vertragingen in de verzending tot een minimum te beperken.


4.4 Wijziging van afleveradres

Voor verzoeken tot wijziging van het afleveradres zijn wij in staat het adres op elk gewenst moment te wijzigen voordat de bestelling is verzonden.


4.5 P.O. Box Verzending

Extense verzendt alleen naar postbusadressen via postdiensten. We kunnen geen koeriersdiensten naar deze locaties aanbieden.


4.6 Verzenden naar militaire adressen

We kunnen naar militaire adressen verzenden met USPS. Wij zijn niet in staat om deze service te bieden met behulp van koeriersdiensten.


4.7 Artikelen niet op voorraad

Als een artikel niet op voorraad is, zullen we de artikelen die wel op voorraad zijn onmiddellijk verzenden en de resterende artikelen verzenden zodra ze weer op voorraad zijn.


4.8 Overschrijding van de leveringstermijn

Als de levertijd de voorspelde tijd heeft overschreden, neem dan contact met ons op, zodat we een onderzoek kunnen instellen.


5. Traceermeldingen

Bij verzending ontvangen klanten een traceerlink waarmee zij de voortgang van hun zending kunnen volgen op basis van de laatste updates die door de verzendprovider beschikbaar worden gesteld.


6. Pakketten beschadigd tijdens transport

Indien u vaststelt dat een pakket onderweg beschadigd is, gelieve dan, indien mogelijk, het pakket van de koerier te weigeren en contact op te nemen met onze klantendienst. Als het pakket is afgeleverd zonder dat u aanwezig was, neem dan contact op met de klantenservice met de volgende stappen.


7. Rechten & Belastingen

7.1 Omzetbelasting

Omzetbelasting is al toegepast op de prijs van de goederen zoals weergegeven op de website


7.2 Invoerrechten & Belastingen

Invoerrechten en belastingen voor internationale zendingen worden vooraf betaald, zonder extra kosten die moeten worden betaald door de klant bij aankomst in het land van bestemming


8. Annuleringen

Als u van gedachten verandert voordat u uw bestelling hebt ontvangen, kunnen wij op elk moment annuleringen accepteren voordat de bestelling is verzonden. Als een bestelling al is verzonden, verwijzen wij u naar ons restitutiebeleid.


9. Verzekering

Pakketten zijn verzekerd tegen verlies en schade tot de waarde zoals opgegeven door de koerier.


9.1 Proces voor pakket beschadigd tijdens transport

Wij zullen een terugbetaling of vervanging uitvoeren zodra de koerier het onderzoek van de klacht heeft voltooid.


9.2 Proces voor pakket verloren tijdens transport

Wij zullen een terugbetaling of vervanging verwerken zodra de koerier een onderzoek heeft uitgevoerd en het pakket als verloren heeft beschouwd.


10. Klantenservice

Voor alle vragen met betrekking tot de klantenservice kunt u een vraag stellen via https://extense.be/pages/contact